luni, 28 decembrie 2015

Amintiri din arbitraj cu... Gheorghe Biziniche (XIII)

După o pauză destul de mare, reiau seria episoadelor de amintiri din arbitraj cu fostul arbitru asistent de prim eşalon, ploieşteanul Gheorghe Biziniche.
"Pentru că tot a fost ieri Sf. Ştefan vreau să vă povestesc o întâmplare cu Dan Ştefan Petrescu sau "Fibră" (foto), cum i se spune în lumea fotbalului. Ieri i-am urat "La mulţi ani!",  cu stima şi respectul pe care i le port, pentru că, după părerea mea, este cel mai bun descoperitor de talente în arbitrajul românesc. Şi un foarte bun coleg!
Era înainte de '89, chiar pe 12 martie 1989, şi împreună cu Dan Petrescu, la centru, şi Marcel Lăzărescu (tatăl fostului vicepreşedinte al CCA, Dan Lăzărescu), primim delegare la Divizia B, Metalul Mija - Jiul Petroşani. Partida a avut loc pe o vreme câinoasă, cu ploaie, lapoviţă şi frig şi s-a încheiat la egalitate, 1-1, prin golurile marcate de Rus şi Lasconi, ambele în prima repriză. Anulez un gol al gazdelor, chiar pe finalul jocului, pe motiv de ofsaid şi spiritele se încing. La sfârşitul meciului, la cabine, "Fibră" şi medicul constată că Ioan Timofte, cel care urma să joace la Dinamo, fusese lovit cu crampoanele pe tendonul lui Achile. În acest moment, un fost rugbist, salariat la fabrica de armament din Mija, intră în cabină şi încearcă să mă lovească, dar nu reuşeşte. Era nemulţumit că nu am ţinut cu gazdele, eu locuind la 20 km de Mija şi fiind vecin pe scara blocului cu fratele lui, rugbistul terminând acelaşi liceu cu mine, dar cu doi ani înainte.
După meciul nostru de la matineu, am asistat întreaga brigadă, la meciul de Divizia A, după-amiază, Flacăra Moreni - FC Argeş, cu Octavian Ştreng, din Oradea la centru, iar la linii bucureşteanul Viorel Alexandru şi Ion Danciu, din Petroşani. La momentul respectiv, Danciu şi cu mine eram amândoi în lotul "B", dar monitorizaţi pentru promovarea în Divizia A.
La Moreni, în tribuna oficială, imediat lângă gardul ce o delimita de restul tribunei, s-a aşezat... rugbistul de la Mija, care ne-a recunoscut şi a continuat "recitalul".
La terminarea partidei, Dan Petrescu le-a cerut celor de la Moreni o maşină şi m-a dus până în faţa blocului. Nu a plecat până nu am ajuns în casă, am ieşit la balcon şi s-a convins că sunt în siguranţă.
Ăsta este "Fibră", un coleg excelent şi mai târziu avea să se dovedească şi un foarte bun şef al arbitrilor".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu