duminică, 16 martie 2014

Cristian Nica a debutat ca observator

Ieri după-amiază, fostul arbitru asistent FIFA, ploieşteanul Cristian Nica (foto), a debutat ca observator la meciul Rapid Bucureşti - CSMS Iaşi 0-2, din Liga a 2-a, meci condus de Alexandru Tudor. Despre debutul în noua sa calitate, Cristian Nica a acceptat să răspundă la câteva scurte întrebări.
Felicitări pentru debutul în noua calitate! Cum te-ai simţit, cum a fost?
În primul rând, mulţumesc pentru felicitări. Despre rolul de observator, trebuie să spun că este o cu totul altă muncă. Plec de la premiza că arbitrii trebuie să simtă că eşti alături de ei. Observatorul trebuie să fie un factor mobilizator, nu un critic sau - şi mai rău - un vânător de greşeli.
Cum a fost să-l observi tocmai pe Tudor, cu care ai arbitrat atâtea meciuri?
Tudor spune că "nimic nu este întâmplător". Nu ştiu ce să zic, dar am avut ceva emoţii, ceva adrenalină. Mi-am încheiat cariera internă şi cea internaţională cu Alex. Este arbitrul cu care am reuşit să realizăm spiritul de echipă, este un om deosebit
şi m-am rugat la Dumnezeu să fie totul ok. Este arbitrul cu care am arbitrat cele mai multe meciuri interne, multe derby-uri, dar şi multe meciuri internaţionale, foarte importante.
Ai întâlnit atâţia observatori, nume grele în arbitrajul mondial. A fost vreun observator care ţi-a plăcut în mode deosebit şi despre care ai spus "când voi fi observator, aşa aş vrea să fiu"?
Este foarte greu de spus... De la fiecare am încercat să învăţ câte ceva, pentru că am avut privilegiul de a întâlni foarte mulţi oameni deosebiţi. Acum, mie mi se pare destul de greu să-mi judec foştii colegi, mai ales că unii au o vechime apreciabilă la cel mai înalt nivel, iar de la fiecare am avut ceva de învăţat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu