marți, 1 aprilie 2014

Silviu Crângaşu: "Dacă demisionez e ca şi cum mi-aş tăia singur craca de sub picioare"

V-am promis un interviu spectaculos pentru această după-amiază şi mă ţin de cuvânt...
Preşedintele AJF Prahova, Silviu Crângaşu, a acceptat un dialog neconvenţional în care să răspundă la multe probleme ridicate în ultima vreme, inclusiv pe acest blog.
Aşadar, s-au strâns multe întrebări la care şeful AJF-ului prahovean nu a răspuns. De ce această lipsă de transparenţă faţă de problemele grave din fotbalul pe care îl conduceţi?
Nu este deloc vorba de lipsă de transparenţă. Am organizat periodic conferinţe de presă şi, în plus, în ziarele judeţene care au pagini generoase de sport am avut oricând intrare să spun ceea ce am considerat că am de spus. Era, totuşi, destul de greu să răspund chiar la toate întrebările...
Poate cea mai gravă problemă este cea a statutului. Ce aveţi să vă reproşaţi ţinând cont că de atâţia ani AJF Prahova nu are un statut recunoscut de instanţe?
Nu este deloc o problemă delicată. Noi avem un avocat, care se ocupă de aceste probleme şi care ne dă avizele de legalitate. Dacă el greşeşte, nu este vina mea! Nu am ce să-mi reproşez, poate doar că nu am insistat să-i trec pe contestatari de partea mea... Oricum, ori de câte ori federaţia mi-a solicitat am făcut toate modificările pe care ei mi le-au cerut.
Da, dar fără acceptul Adunării Generale.
Păi da, dar eu de ce mai sunt preşedinte?! Ăsta este rostul unui preşedinte, să intervină şi să rezolve problemele între adunările generale... Oricum, instanţa se va pronunţa.
Problema statutului ar fi suficientă pentru a vă da demisia. Aţi luat vreodată în calcul să demisionaţi?
Nu, niciodată! Nu am nici un motiv să-mi dau demisia şi după ce am fost arbitru, observator, conducător, cred că sunt cel mai îndreptăţit să conduc AJF Prahova.
Cu toate abuzurile pe care le-aţi făcut?
Care abuzuri? Cred că este mult prea mult spus abuzuri... Am încercat să rezolv problemele existente, doar atât...
Un alt punct care a suscitat vii discuţii a fost momentul în care aţi înjurat un arbitru. Ar fi acesta un motiv de demisie pentru şeful AJF-ului?
Nu îmi aduc aminte în ce context aş fi înjurat un arbitru, dar la fotbal se mai întâmplă, că doar nu suntem la operă...
De ce l-aţi schimbat pe Cristian Nica din fruntea Comisiei de Arbitri?
Domne', Nica are coloană vertebrală, era greu de condus... Lui nu puteam să-i cer niciodată dă-mi şi mie pe cutare arbitru la meciul cutare. Tocmai de aceea am găsit un motiv şi l-am îndepărtat, aducând un om cu care am mai colaborat şi căruia de multe ori nici nu este nevoie să-o cer ceea ce îmi doresc, pentru că se orientează şi se execută înainte să-i cer eu ceva. O astfel de colaborare mi-am dorit întotdeauna.
Se ştie că sunteţi foarte bun prieten cu Mihai Ion, patronul formaţiei Astra II Giurgiu. Aţi făcut vreun compromis pentru a-l ajuta?
Ce bătăi de cap mi-aţi dat cu dezvăluirea că de fapt nici nu trebuia să-i primesc în campionat... Sunt într-o relaţie foarte bună cu Mihai Ion, care m-a ajutat într-un moment delicat pentru mine şi eu nu pot uita acest lucru. Şi în măsura în care reuşesc să-i păcălesc pe alţii, îl voi ajuta mereu pe acest om!
Aveţi o situaţie a cartonaşelor galbene şi roşii, a amenzilor plătite de echipe pentru aceste sancţiuni?
Domnul Negoiţă ţine această evidenţă şi, sincer, n-o să-l verific niciodată dacă îşi mai rotunjeşte şi el veniturile mici de la AJF...
La Conpet, s-a discutat în ultima vreme de gaura de 1,5 miliarde lei vechi pe care aţi lăsat-o, dar şi de faptul că aţi dus acasă o canapea şi două fotolii din piele portocalie. Sunt comode fotoliile?
Da, le am acasă... Am auzit to felul de poveşti despre canapeaua şi fotoliile alea. Eu când am preluat inventarul la stadionul din Strejnic, canapaeaua aia şi cu cele două fotolii nu erau pe inventar. Le-am testat, sunt foarte comode, aşa că le-am luat acasă! Sunt convins că oricine ar fi fost în locul meu ar fi făcut la fel!
Ar mai fi multe întrebări, dar nu vreau să închei înainte de a discuta două lucruri. A cui a fost ideea cu tabloul pentru Mircea Sandu şi cine l-a plătit?
Am discutat în mai multe rânduri cu alţi colegi, şefi de AJF-uri din ţară, atunci când am tot încercat să facem liga asociaţiilor judeţene. Pregătind alegerile din 5 martie, ne-am vorbit ce cadou să-i facem lui Mircea Sandu la retragerea din fruntea FRF. A apărut ideea cu tabloul, l-a făcut unul din FRF, dar acum colegii mei s-au supărat că m-am urcat eu pe scenă, astfel că l-am plătit din conturile AJF Prahova.
Înainte de a vă mulţumi pentru acest dialog neconvenţional, ce ar trebui să se întâmple ca să vă daţi demisia?
Nu îmi voi da niciodată demisia din fruntea AJF Prahova! Vreau să-l depăşesc pe Mircea Sandu în funcţia de preşedinte. În plus, eu toată viaţa mea am făcut doar fotbal. Ca jucător, arbitru, observator, conducător, preşedinte AJF. Eu altceva nu ştiu să fac şi, sincer, nu aş avea din ce să trăiesc dacă nu aş trăi din fotbal. Aşadar, dacă demisionez e ca şi cum mi-aş tăia singur craca de sub picioare.

14 comentarii:

  1. Trebuie să fac şi două precizări:
    1. Interviul a fost realizat astăzi, 1 aprilie 2014.
    2. Dacă printr-o minune, şeful AJF Prahova doreşte să răspundă serios întrebărilor din interviu, îl aşzept! Ştie cum să mă găsească!

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o pacaleala de 1 aprilie?

    RăspundețiȘtergere
  3. Recunoste cu nonsalanta ca in cadrul AJF toata lumea "isi rotunjeste veniturile" cum poate.Oare cum poate dormi noaptea cand stie ca niste baieti se chinuie pe teren sa castige un meci,unii vin chiar cu bani de acasa pentru a putea juca si el isi bate joc de ei?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu crezi că faci prea multă reclamă unui om lipsit de importanță și valoare? Poate auzim de el pe la rubricile "comemorări și decesuri".....prietenii stiu de ce!

    RăspundețiȘtergere
  5. de CSM nu mai scrii nimic? nu ai auzit ca sunt pe craca!!!!Claudiu Dumitrescu out din echipa..reduceri de salariu, antrenorii nu mai fac deplasarea cu echipa....lucruri importante, sau nu ai aflat? fa si tu un news, Crangasu............

    RăspundețiȘtergere
  6. D-le Lica Alupigus sau cum te numesti. O fi democratie in tara aceasta dar sa doresti moartea unui semen de-al dvs. este prea de tot. Ati coborat in mocirla sau acolo va este locul si incercati sa scoateti capul dar mai rau va afundati. Noi suntem iubitori de fotbal si incercam sa tratam acest fenomen cu decenta. Nu ne convin multe in fotbalul prahovean dar nici nu impartasim pozitia dvs. care este lipsita de cel mai elementar bun simt.Daca credeti ca asa se vor schimba lucrurile in fotbalul prahovean va inselati amarnic,sunteti lipsit de ratiune.Nici in gluma nu trbuie sa gandim ca dvs. Iubitorii de fotbal din Prahova doresc cu adevarat o schimbare in competitiile sportive din judet,dar nu in maniera pe care o sustineti ,iar noi ne delimitam de afirmatiile dvs.Daca ce ati afirmat fac parte din convigerile dvs.aveti o problema grava de sanatate si va recomandam sa va tratati cat mai este timp.Eu plec de la prezumtia de nevinovatie a unui om. Daca aveti dovezi clare in legatura cu Dl.Crangasu,de ce nu va adresati organelor abilitate ale statului roman? A vorbi vorbire se pricepe toata lumea. Pe vremea mea la noi la tara stateau babele pe sant si cleveteau vrute si nevrute despre toata lumea.Puneau tara la cale,faceau si desfaceau,era de toate pentru toti. Se numeau "TATE".Daca aveati o minte sanatoasa veneati cu argumente solide pentru a schimba ceva in fotbalul prahovean,nu sa doriti moartea unui om chiar daca acel om este Crangasu. Este o rusine sa ganditi asa cum v-ati exprimat mai sus.Nu avem nevoie de asemenea oameni in judetul Prahova. Fac un apel la toti iubitorii de fotbal din judet sa avem decenta in exprimare sa eliminam atacul la persoana indiferent daca ne place sau nu un individ.Eu zic sa va rugati la Dumnezeu d-le Lica Alupigus sa va dea sanatate, ca-i mai buna decat toate.Cu viata unui om nu se poate glumi. Daca ce ati spus in aceasta rubrica a fost un moment de ratacire va recomand sa va duceti la biserica sa va spovediti. Dumnezeu este mare si puternic si va va ierta. Asa sa va ajute Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule anonim, vă respect părerea....doar ca dumneavoastră nu ați înțeles aluzia. Când am zis de "comemorări și decesuri", m-am referit la locul unde "președintele" ajf Prahova a ales să publice anunțul privind alegerile AJF.....să înțeleg că sunteți fan crîngașu?....e un proverb..."Peștele de la coadă se taie...dar de la cap se impute"....ceea ce pot spune e că pe pielari nr 5, pute, pute...și pute rău.

    RăspundețiȘtergere
  8. De acord cu alupigus lica. Referitor la fanul don Lică, faptul că să se vină cu dovezi clare că se fură la AJF, ce dovezi mai clare dorește decât articolele din ziare documentate referitor la ștergerea de cartonașe, legitimări false, promovări pe pile, ștergeri de suspendări, plata mesei arbitrilor cu toate că aceștia și-au plătit-o, etc. Ești ridicol.

    RăspundețiȘtergere
  9. In primul rand nu sunt fan Crangasu,ca sa lamurim lucrurile din start.In al doilea rand nu poti baga un om la puscarie pe baza articolelor din ziare. Acestea nu sunt dovezi stimate domn. Daca nu aveti cunostinte de "DREPT" va rog sa nu va mai agitati ca pestele pe uscat. Nu te poti juca cu libertatea unui om cum se scrie in ziare.Eu raman surprins de ceea ce sustineti dvs.despre Dl. Crangasu. Pai daca aveti dovezi materiale concrete de ce nu sesizati Parchetul? Dar atentie ca cele afirmate de dvs. trebuiesc sustinute cu argumente si dovezi indubitabile,altfel intrati la mititica dvs. Va dau un sfat. Intrati pe site-ul Parchetului General sau DNA -ului si faceti dvs. o sesizare,va dati numele si prenumele,adresa dvs.iar organele statului va vor chema la sediu,va sta cu dvs. de vorba,va vor cere amanunte dar in mod special dovezi materiale concrete. Daca nu aveti nu va sfatuiesc sa procedati ca atare,deoarece este periculos pentru dvs.In cazul ca nu procedati cum va sfatuiesc eu in aceste randuri sunteti cum am mai spus niste "TATE" .Si eu am auzit multe despre Dl. Crangasu dar nu am cum sa dovedesc ce se vorbeste in targ. Hotul neprins negustor cinstit este,asa suna un proverb romanesc.Eu nu sunt ridicol d-le anonim. Dvs sunteti. Si ce dovada mai clara mai vreti decat faptul ca nu va adresati organelor de cercetare penala si daca nu aveti cum sa dovedti va baga frumusel la calomnie si la plata unor daune morale si materiale de nu le puteti duce. Si stiti de ce mai sunteti dvs. ridicol? Pentru ca vreti sa scoateti castanele din foc cu mana altuia. Nu tine. Aveti curajul raspunderii?Mergeti la Parchet si datii drumul,dar daca aveti numai vorbe e de rau ptr. dvs.Aici la ziar la domnul Sandu puteti spune ce doriti,e libertate, nu puteti pati nimic,doar ceva critici din partea unuia sau altuia,atat.Ce ziceti va angajati la o lupta dreapta cu justitia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va respect punctul de vedere si in mare parte aveti dreptate. Va adresez o singura intrebare: in urma unor materiale aparute in presa, institutiile statului se pot autosesiza si demara controale la o institutie, asa cum este AJF-ul? Eu, din punctul meu de vedere, atat cer! Exista numeroase voci care sustin multimea de nereguli de la AJF Prahova, multe cauze avand deja dosare pe rol in diverse instanta de judecata. Dovezile materiale, in sens juridic, nu trebuie sa le producem noi, ci doar sa atragem atentia unde sunt semne de intrebare, iar institutiile abilitate sa cerceteze! Iar daca gasesc nereguli sa ia masuri!

      Ștergere
  10. Domnule Sandu sunt de acord cu dvs. Dar nu vedeti ca nu se sesizeaza nimeni? De ce oare? Or sunt considerate niste gainarii pe langa ce se intampla in Romania si nu au timp sa se ocupe de acestea, ori considera ca sunt prea corecti.Nu stiu ce sa mai zic. Vom trai si vom vedea.Cert este ca ceva,ceva exista totusi,dar niciodata nu este prea tarziu sa aflam adevarul.Eu zic sa avem rabdare poate ca odata cu schimbarea de la FRF,valul acesta sa cuprinda si institutiile din subordine.O seara buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-as pune prea multa baza pe noua conducere a FRF, ca vad ca nici ei nu au fost validati... Au si ei problemele lor...

      Ștergere
  11. Domnule anonim, stiu cui sa ma adresez si ce am de facut. Daca doriti va pot da numarul de telefon al comisarului Visan de la DNA. Dumneavoastra vorbiti de institutii despre care doar ati auzit.....pe cand eu inca lucrez cu ele. o zi buna va doresc!!!

    RăspundețiȘtergere