joi, 22 ianuarie 2015

Amintiri din arbitraj cu... Gheorghe Biziniche (XI)

După sărbătorile de iarnă şi reintrarea într-un program mai aproape de normalitate, continui seria amintirilor din arbitraj cu Gheorghe Biziniche cu un nou episod legat de Ionică Serea. Pentru cei care vor să găsească şi celelalte episoade ale "amintirilor" - aici.
Păţanii cu Ionică Serea
"Ieri, mare plăcere, am fost sunat şi m-am întâlnit în Ploieşti cu fostul fotbalist divizionar A şi fost arbitru FIFA, Ionică Serea. De el mă leagă amintiri foarte plăcute.
Să începem cu aceea de fotbalist. Era toamna lui 1999. Minutul 93 pe Giuleşti la meciul Rapid - FCM Bacău. Eu - la linia de la tribuna 1, vârf de atac la Bacău - Ionică Serea. Şut la poartă, Rednic face pasul la ofsaid târziu, Lobonţ scapă în faţă balonul, Ionică Serea, plecat din poziţie corectă la momentul şutului, reia în poartă. Eu ridic fanionul foarte rapid, Sajtos validează şi se execută indirectă. Nimeni nu reactionează, ci excepţia lui Ionică. Vine spre mine, adresând-mi cuvinte... neortodoxe, iar după el şi Gică Chivorchian (actualul secretar general al FRF) de pe banca de rezerve. Nici observatorul şi nici un ziarist nu a observat faza şi nu s-a comentat.
În retur, eu îmi închei cariera şi devin observator. A doua mea delegare este la jocul Electrica Constanţa - Viitorul Chirnogi, în Divizia C. Arbitru de centru... Ionică Serea. El juca încă la Bacău şi avea meci cu o zi înainte la Rocar. După meciul din capitală, Ionică pleacă seara spre Constanţa. Avea să-mi spună apoi că avea mari emoţii (colegii Gireadă şi Giani Căpuşe chiar îl tachinau că nici nu a început cariera de arbitru şi o să o încheie la acest meci). Îl aştept până noaptea târziu, dar nu îndrăznea să dea ochii cu mine. Ne întâlnim în sfârşit pe la 1.30 noaptea. El, foarte smerit, eu, foarte lejer. Îi zic că ''dacă mâine arbitrezi de 8,5 îţi dau 9.00''. Ionică, nedumerit, mă întreabă de ce? îi zic că mi-a demonstrat că ştie arbitraj la meciul de pe Giuleşti. A doua zi a arbitrat foarte bine, iar eu m-am ţinut de cuvânt şi i-am dat nota 9.00. De atunci am rămas în relaţii foarte bune".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu