luni, 13 ianuarie 2014

Olandezul Bjorn Kuipers, despre cele mai importante meciuri ale sale din 2013

Pentru arbitrul olandez Bjorn Kuipers (foto), anul 2013 a fost unul special arbitrând finala Cupei Confederaţiilor, finala Europa League şi semifinala Champions League. Nu este deloc la îndemâna oricui să arbitreze în acelaşi an astfel de meciuri. La cumpăna dintre ani, Kuipers a dat un interviu ziarului olandez Volkskrant. Sunt câteva lucruri interesante spuse de arbitrul olandez despre unele dintre partidele arbitrate, pe care le redau în continuare.
Semifinala Champions League, Borussia Dortmund - Malaga. Kuipers a relatat faza penalty-ului din minutul 41. "Borussia conducea cu scorul de 1-0. Atacantul Marco Reus aleargă cu mingea în suprafaţa de pedeapsă şi cade.
Penalty sau nu? L-am văzut bine. Reus şi-a provocat singur căderea. El atinge piciorul adversarului. Şi se uită cum jocul continuă. Aut. Apoi un contraatac. Real egalează cu puţin timp înainte de pauză. Toată lumea a înnebunit. Reus strigă că a fost 100% penalty. Jurgen Klopp, antrenorul Borussiei, este furios. Cu 82.000 de fani fluierând, am intrat pe tunel. Întors în cabină, am găsit 80 de mesaje pe telefonul mobil. Am fost 80% sigur că am procedat corect, pentru că am văzut că fundaşul nu a comis nici o incorectitudine".
În privinţa finalei Cupei Confederaţiilor, Brazilia - Spania, Kuipers a declarat: "Nu a fost un meci uşor. Două cartonaşe galbene, unu roşu, penalty pentru Spania. Momentele cruciale au fost toate bine evaluate. Eliberarea după aceea a fost imensă. Am ajuns într-un jacuzzi, cu un pahar". Kuipers s-a ales cu mingea finalei. "Am fluierat finalul când mingea era în apropiere. Nu puteam refuza o asemenea oportunitate".
În ziarul olandez citat Kuipers mai vorbeşte despre meciul Polonia - Muntenegru, din preliminariile Cupei Mondiale. "Un meci foarte important. În minutul 93, Polonia înscrie golul de 2-1. Tot stadionul este în delir. Jucătorii au făcut o grămadă a bucuriei. Era golul victoriei! Asistentul meu era cu fanionul său în toată această bucurie. Şi îmi strigă: "Bjorn, ofsaid! Ofsaid!" Nu aveam de ales şi am mers pe mâna lui. 30 de secunde mai târziu, am fluierat finalul jocului. Dacă un membru al echipei mele face o greşeală crucială, mă influenţează şi pe mine. Eu sunt responsabil. Dacă această decizie era greşită, mă putea costa cariera internaţională". În acest caz, decizia brigăzii conduse de olandezul Kuipers a fost una corectă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu